הרחקת יונים משדות סולאריים

יונים הן בעלי חיים שנמצאים סביבנו בכל מקום. אפשר לחיות לצד יונים כשגרים בכפר, ואפשר להיות בקרבת יונים גם כשמתגוררים בעיר. יונים הן בעל חיים מסתגל ועמיד, והן עסוקות בחיפוש מתמיד אחר מקום קינון מוגן, שברוב המקרים נמצא במקומות שבהם חיים גם בני אדם. כך, אנו נתקלים בהן בחדר המדרגות, במסתור הכביסה, על אדן החלון, בפינות הפרגולה, במרפסות ועוד. כל מי שנתקל ביונים שהתבייתו על אזור בקרבתו יודע שזה יכול להפוך למטרד לא קטן, כיוון שהן מרעישות, מלכלכות, בונות קינים וגורמות לכינים ולפרעושים להתפזר לכל עבר. נחמד היה לו הן היו נשארות רק על העצים ולא בתוך מסתור הכביסה, אבל לפעמים נדרשת פעולה יזומה כדי להרחיק את היונים מסביבתכם, בין אם זה במרפסת, על אדן החלון או בשדה סולארי שמיועד לספק חשמל.

מפגע תברואתי

יונים הנמצאות בקרבת בתים יוצרות מפגע תברואתי שלא קל להיפטר ממנו. הן משאירות לכלוך, לשלשת בכל עבר, נוצות וריח רע, אך הסכנה האמיתית היא אותם פרעושים וכיני יונים העלולים לגרום גירויים, דלקות, פטריות וזיהום למי שרגיש לכך. אם נתקלים בפרעושים ובכינים שמקורם בקיני היונים, הדרך להיפטר מהם לרוב היא באמצעות ריסוס מקצועי.

מגינים על המערכות הסולאריות

בשנים האחרונות יש גדילה משמעותית בכמות השטחים שבהם מוצבים לוחות סולאריים להפקת אנרגיה מהשמש. היום ניתן לראות פאנלים סולאריים בשדות חקלאיים, על מבנים ציבוריים, על בריכות ומאגרי מים ועל גגות בתים ובניינים. אנרגיה ירוקה היא העתיד והיא צפויה לתפוס נתח גדול יותר ויותר עם הזמן. הלכלוך שגורמים בעלי כנף למערכות הסולאריות פוגם ביכולת של הפאנלים הסולאריים לקלוט את קרני השמש ובכך פוגע ביכולתם לייצר אנרגיה מהשמש. כשהפאנלים מלוכלכים ולא מצליחים לקלוט אנרגיה מהשמש, היעילות שלהם נפגעת וכך גם ההפסדים של בעלי השדות עולים וההשקעה יורדת לטמיון. כדי להגן על השדות הסולאריים חברת מגנור פיתחה מערכת מתקדמת לצורך הרחקת יונים משדות סולאריים.

חברת מגנור, המתמחה בהרחקת בעלי כנף ושאר מזיקים, פיתחה מערכת ייעודית אוטומטית המבוססת על לייזר, אשר מונעת באופן אקטיבי את הנזקים של בעלי הכנף בשדות הסולאריים. מדובר בכיסוי רציף להגנת הלוחות, הכולל טכנולוגיה מתקדמת העושה שימוש בעיבוד תמונה וזרמים אלקטרוניים. כיוון שהמטרה אינה להדביר את היונים או להרוג את בעלי הכנף אלא רק להרחיקם, השיטה האלקטרונית גורמת להם להתרחק ולא לשוב.

פתרון יעיל וחדשני

הפתרון היעיל שעושה שימוש במערכת חכמה בשיטה אלקטרונית מייצר תחום מוגן באזור שאליו מתקרבים בעלי כנף. שדות חקלאיים ומאגרי מים הם אזורים שבהם יש מגוון של בעלי כנף ובהם יש צורך לייצר הגנה. בשיטה זו, שפותחה ומיוצרת בישראל, אין פגיעה בעופות, הם לא מורעלים ולא מומתים אלא רק מורחקים מהאזור. ההרחקה מבוצעת על ידי התקנת פסי דריכה שקופים הטעונים בזרמים משתנים על גבי המשטחים באופן חד־פעמי. ניתן להפעיל את המערכת באמצעות אנרגיה סולארית, כך שאין בזבוז של חשמל לצורך ההפעלה, והיא אינה משפיעה על קליטת הלוחות הסולאריים. כמו כן, המערכת מצמצמת את עלויות הניקוי התקופתיים של הלוחות הסולאריים ומגדילה את מרווחי הזמן ביניהם, כך שהאפקטיביות של הלוחות הללו עולה.

שיטת הרחקה זו פועלת באמצעות מעבד חכם השולט על המתח של הזרמים, על עוצמתם ועל תדירותם באופן אוטומטי, בהתאם למצבים משתנים כמו הטמפרטורה, הזמן ותנאי הסביבה. המעבד החכם גם יוצר פולסים בתדירות משתנה כדי למנוע מבעלי הכנף להתרגל אליהם ולזהות את פעולת המערכת.

צריכים פתרון ליונים, מכרסמים ועטלפים?
דברו איתנו

מאמרים נוספים

איך מבריחים יונים

איך מבריחים יונים?

בעלי כנף נוטים לברוח כשמתקרבים אליהם, וכך גם יונים. אבל כשציפורים מחפשות מקום קינון מוגן ביישוב מאוכלס, קשה מאוד להרחיק אותן. יונים נוטות להעדיף גגות,

פטנט להרחקת יונים

יונת השלום היא סמל לניקיון, לשלווה, היא צחורה ושקטה, אבל במציאות יונים יכולות להיות מטרד לא נעים. הציפור המסמלת שלום מחפשת לקנן במקומות מוגנים, ובשטחים

הרחקת עטלפים מהגינה

הרחקת עטלפים מהגינה

עטלפים הם בעלי חיים מעופפים ממשפחת היונקים, שלהם מינים רבים המצויים גם בישראל. ישנם עטלפים החיים בתוך מערות, וישנם עטלפי פירות הנמצאים סביבנו ואנו יכולים