הצלחת פתרון מגנור במפעלי מזון – שינוי התפיסה בשטראוס לפתרון בעיית היונים בשיטת מגנור

יונים נמצאות סביבנו כמעט בכל מקום. אנו יכולים לראות אותן על גגות, על עמודי חשמל, על העצים ובגינה. כשהן מגיעות למסתור הכביסה או לאדן החלון שלנו – אלו מקומות שבהם אנו פחות רוצים לראות אותן. כל מי שניסה להיפטר מיונים בסביבתו ודאי יודע שהן יכולות להיות מטרד לא קטן, הן מלכלכות, מרעישות ויש להן נטייה לחזור שוב ושוב.

יונה על העץ זה דבר אחד, יונה בחדר הכביסה שלכם, במפעל או בעסק – זה יכול להיות מאוד לא נעים. בעלי כנף אלה ידועים ביכולת שלהם להפיץ מחלות, פרעושים וכינים וללכלך את סביבתם וזה יכול להיות גם מסוכן לאוכלוסיות רגישות. לא נעים להיכנס למרפסת, לחדר המדרגות או למצוא מתחת לפרגולה שלכם קן עם יונה וביצים. זה אולי נשמע פסטורלי, אבל את הפרעושים המגיעים יחד עם היונים קשה מאוד לעצור, וזה עלול להצריך הדברה מקצועית כדי להיפטר מהם.

הדברת יונים

הדברת יונים היא בדרך כלל מושג יפה יותר להשמדת יונים, ועד היום היו מגוון שיטות לעשות זאת. לאורך השנים נעשו ניסיונות להיפטר מיונים, רוב הזמן ללא הועיל. ישנן שיטות של דוקרנים, רשתות נגד יונים, לכידה ואפשרויות ידידותיות עוד פחות, אבל מדובר בחיה טריטוריאלית אשר מחפשת כל הזמן מקום נוח ובטוח לבניית הקן. כל השיטות הללו שנוסו לאורך השנים לא מבטיחות הרחקת יונים לצמיתות, והן שבות ומוצאות אזור אחר שבו אין רשתות ואין דוקרנים ומתמקמות מחדש. כשצריך הרחקה לצמיתות נדרשת שיטה יעילה יותר, בעיקר כשמדובר על מפעלי מזון. במפעלים המייצרים ומפיצים מזון יש חשיבות רבה למניעת כניסת יונים, והדבר מביא לחיפוש פתרונות שירחיקו את המטרד לצמיתות בלי לגרום נזק.

הפתרון החדשני

ל"מגנור" נמצא הפתרון היעיל והייחודי – מערכת חכמה להרחקת יונים בשיטה אלקטרונית, אשר מייצרת מרחב הגנה סביב האזור שאליו בעלי כנף לא מתקרבים. בשיטה זו לא הורגים את היונים ולא מרעילים אותן אלא גורמים להן לעזוב את המקום לצמיתות בלי לפגוע בהן. השיטה של "מגנור", שפותחה ומיוצרת בישראל, מתבססת על פסי דריכה שקופים, אשר בהם שזורים פסי אלומיניום המוליכים מתח חשמלי. בעלי כנף אשר נוגעים בפסים הללו אינם נפגעים אך עוזבים את המקום לצמיתות. המערכת עמידה בתנאי מזג האוויר הישראלי ומחזיקה מעמד לאורך שנים. ההצבה של מערכת ההדברה היא חד־פעמית ולא מצריכה החלפה תקופתית, מה שמבטיח פתרון ארוך טווח.

המערכת האלקטרונית

בירדליין פרו (BirdLine Pro) היא מערכת ייחודית וחדשנית להרחקת יונים לצמיתות. המרכז הסולארי של המערכת טוען את פסי הדריכה בזרמים משתנים אשר גורמים לבעלי הכנף להתרחק ולחפש מקום אחר. ההתקנה פשוטה וקלה וניתנת ליישום בכל מקום.

הבחירה של שטראוס

לאור הצלחת שיטת מגנור זו של בעלי כנף, במפעלי המזון של שטראוס החליטו להגן על המבנים באמצעות הדברה אלקטרונית של "מגנור" כדי להיות בטוחים שהיונים לא יטרידו ולא יסכנו את בטיחות המזון. לשלשת היונים היא חומר העלול לגרום למחלות, היא מזהמת ומלכלכת, היא עלולה לפגוע במכונות הייצור ולהוביל לתקלות ולהפסדים. לשטראוס מגוון מפעלים ברחבי הארץ המייצרים מזון, ממתקים, קפה ועוד, המופצים לכל המדינה. חשיבות השמירה על הניקיון ועל האיכות של המוצרים המיוצרים במפעלים אלה הצריכה שימוש במערכת יעילה להתמודדות עם בעלי כנף באופן חד פעמי ולצמיתות ללא חומרי הדברה רעילים וללא הרג של בעלי חיים. היונים עוזבות את המקום ומוצאות לעצמן שטח מחיה טבעי יותר.

לפרטים נוספים על מכשיר להרחקת יונים >>

צריכים פתרון ליונים, מכרסמים ועטלפים?
דברו איתנו

מאמרים נוספים

איך מבריחים יונים

איך מבריחים יונים?

בעלי כנף נוטים לברוח כשמתקרבים אליהם, וכך גם יונים. אבל כשציפורים מחפשות מקום קינון מוגן ביישוב מאוכלס, קשה מאוד להרחיק אותן. יונים נוטות להעדיף גגות,

פטנט להרחקת יונים

יונת השלום היא סמל לניקיון, לשלווה, היא צחורה ושקטה, אבל במציאות יונים יכולות להיות מטרד לא נעים. הציפור המסמלת שלום מחפשת לקנן במקומות מוגנים, ובשטחים

הרחקת עטלפים מהגינה

הרחקת עטלפים מהגינה

עטלפים הם בעלי חיים מעופפים ממשפחת היונקים, שלהם מינים רבים המצויים גם בישראל. ישנם עטלפים החיים בתוך מערות, וישנם עטלפי פירות הנמצאים סביבנו ואנו יכולים