פתרון בעיית בעלי הכנף בחקלאות

הטבע הוא מקומם של בעלי החיים, ואנו נהנים לצאת אל השדות, היערות והפארקים וליהנות משהייה לצד החיות במקומן הטבעי. עופות שונים הם חלק מבעלי החיים שנמצאים סביבנו, ובעונות הנדידה אנו עדים ללהקות גדולות שמגיעות, נוחתות לשהייה בבריכות הדגים, בשדות החקלאיים וגם ליד הבית. אף על פי שמדובר במראה יפה ובטבע בתפארתו, הגידולים החקלאיים הופכים להיות פעמים רבות קורבן של בעלי כנף אשר יוצרים נזק רב.

גידולים חקלאיים מהווים גורם משיכה לעופות ולחיות הבר השונות. השדות הם כר נרחב של מזון ומים המגיעים מההשקיה, והם הופכים את השטחים החקלאיים למרבץ אשר הורס לא פעם את הגידולים וגורם נזק כלכלי למגדלים.

מקור משיכה לבעלי המקור

השטחים החקלאיים והגידולים יוצרים מצבים לא טבעיים עבור העופות, שכן הם מתרבים ומשתלטים כתוצאה מהמזון הרב שמצוי סביבם, והחקלאים נאלצים למצוא פתרונות שירחיקו אותם מהגידולים שמהווים את מקור הפרנסה שלהם. הגידול הלא טבעי של מיני עופות כתוצאה מהמזון בשדות עלול ליצור תופעה של התפרצות מינים והתרבות שמשנה את האיזון הטבעי ואת מגוון המינים הקיים.

מלבד הגידולים, גם מקורות המים, בריכות הדגים ומערכות ההשקיה נפגעים מחיות הבר ומהעופות, אשר אוכלים את הזרעים, מנקרים את הצינורות, מכרסמים את המערכות, משאירים לשלשת המזהמת את השדות ופוגעת ביבולים, דבר המקשה על הישרדות הענף.

אתגר החקלאות בישראל

החקלאות היא ענף שנמצא במלחמת הישרדות היום בישראל, זהו ענף מאתגר ולא תמיד מתגמל, ולא פעם אנו שומעים על קריסת ענף זה או אחר בשל אילוצים. בעבר החקלאות בישראל הייתה סמל לציונות ולכיבוש האדמה, אך בשנים האחרונות הענף סובל מקיפאון ומצטמצם. ישנם קשיים שעמם מתמודדים החקלאים, בהם שינויי אקלים, תחרות עם ענפים דומים ברחבי העולם ומחסור בכוח אדם. יחד עם קשיים אלה החקלאים נאלצים להתמודד עם נזקים כתוצאה מבעלי כנף המשחיתים את היבולים, פוגעים באיכותם וגורמים נזק כלכלי נוסף למגדלים.

פתרונות להרחקת מזיקים

חקלאים ומגדלים מחפשים אחר פתרונות שיביאו לידי הרחקת יונים משדות חקלאיים בדרכים לא פוגעות ולא מזיקות לטבע, לבעלי החיים ולתוצרת החקלאית. היום יש מגוון שיטות המיועדות לגרום לבעלי הכנף להתרחק מאזורים חקלאיים, אם כי יש ביניהן שיטות יעילות יותר ויעילות פחות. חברת מגנור פיתחה מערכות ייחודיות המונעות מהעופות להגיע, לאכול מהיבולים, להשאיר נוצות ולשלשת, לקנן ולפגוע בגידולים השונים.

חברת מגנור פיתחה מערכת Birdline Pro המשדרת פולסים חשמליים המצויים בתוך פסי דריכה שקופים, אותם מתקינים במקומות המועדים לביקור העופות. הפולסים, המופעלים באופן רנדומלי וללא מגע אדם, יוצרים רתיעה ומרחיקים לצמיתות את הציפורים. את הפסים ניתן להתקין על גגות, לוחות סולאריים, רפתות ועוד. מערכת נוספת שפותחה ומשלבת בין יכולות אלה ובין שימוש בלייזר נותנת מענה נוסף. מערכת Birdox עושה שימוש בלייזר לצורך

הרחקת עופות מאזורים שונים ללא פגיעה בהם. באופן זה ניתן להגן על שטחים גדולים, על מטעים, על שדות, על כרמים, על בתי אריזה, על רפתות, למנוע אכילת זרעים לאחר הזריעה ולמנוע אכילת דגים מבריכות הדגים. מערכת הלייזר החכמה מייצרת הרחקה אקטיבית אוטומטית בשיטה ידידותית. המערכת אינה יוצרת רעש סביבתי, אינה פוגעת בבני אדם, מגינה מפני ציפורים לאורך כל היממה, ניתנת להתקנה במגוון מקומות בקלות ויעילה לטווח ארוך. אחד היתרונות הנוספים של מערכת הלייזר המתקדמת הוא החיבור האלחוטי, שאינו מצריך העברת כבלים או חוטי חשמל. השימוש בלייזר הוכח כפתרון היעיל, הטוב, הנוח והידידותי ביותר המגן על שטחים נרחבים לאורך זמן.

צריכים פתרון ליונים, מכרסמים ועטלפים?
דברו איתנו

מאמרים נוספים

איך מבריחים יונים

איך מבריחים יונים?

בעלי כנף נוטים לברוח כשמתקרבים אליהם, וכך גם יונים. אבל כשציפורים מחפשות מקום קינון מוגן ביישוב מאוכלס, קשה מאוד להרחיק אותן. יונים נוטות להעדיף גגות,

פטנט להרחקת יונים

יונת השלום היא סמל לניקיון, לשלווה, היא צחורה ושקטה, אבל במציאות יונים יכולות להיות מטרד לא נעים. הציפור המסמלת שלום מחפשת לקנן במקומות מוגנים, ובשטחים

הרחקת עטלפים מהגינה

הרחקת עטלפים מהגינה

עטלפים הם בעלי חיים מעופפים ממשפחת היונקים, שלהם מינים רבים המצויים גם בישראל. ישנם עטלפים החיים בתוך מערות, וישנם עטלפי פירות הנמצאים סביבנו ואנו יכולים