פטנט להרחקת יונים

יונת השלום היא סמל לניקיון, לשלווה, היא צחורה ושקטה, אבל במציאות יונים יכולות להיות מטרד לא נעים. הציפור המסמלת שלום מחפשת לקנן במקומות מוגנים, ובשטחים עירוניים שתפסו את שטחי המחיה הטבעיים שלה היא בוחרת במסתור הכביסה שלנו, באדן החלון, במרפסת או בפינות מוגנות מתחת לפרגולה.

בישראל ישנם כמה זנים של יונים בהם הצוצלת, יונת סלעים ויונת הבית ואנו רגילים לראותן בסביבתנו בונות קנים ומגדלות גוזלים. היונים גורמות רעש, הן הומות, הן משאירות אחריהן לשלשת שמלכלכת את הקירות, את הכביסה, את החצר והיא אף גורמת לריח לא נעים. מלבד הריח והלכלוך שקשה מאוד לנקות, בלשלשת יש סכנה בריאותית הנובעת מכינים, פרעושים, טפילים וחיידקים אשר עלולים לגרום למחלות. קשישים, אנשים בעלי מערכת חיסון פגועה, ילדים קטנים או תינוקות נמצאים בסכנה של הידבקות במחלות, עקיצות, התפתחות של שלפוחיות ואף חום כתוצאה מחשיפה ללכלוך היונים. לכן כשיונה החליטה להתביית אצלכם בבית, אתם ודאי מתחילים לחפש פטנט להרחקת יונים.

מקומות מועדפים לקינון

היונים מחפשות מקום נוח ובטוח להקמת הקן כדי לגדל בבטחה את הגוזלים. ככל אם אחראית, גם היונה מחפשת אזור עם מינימום סכנה מפני טורפים, עם הגנה מפני הגשם והשמש. המקומות המועדפים על היונים הם בדרך כלל מרפסות, מדפים נגישים, פרגולות, גגות, מרזבים, אדני חלונות ומסתורי כביסה. בחיפוש אחר פטנט להרחקת יונים רוב האנשים ינסו ראשית שיטות ביתיות לא אלימות, ועד מהרה יגלו שהיונה היא בעל חיים חכם, מסתגל, היא מוצאת מקומות חלופיים ואוהבת לחזור לאותו המקום שוב ושוב.

היונה היא ציפור מונוגמית, כלומר היא מבלה את כל חייה עם בן זוג אחד, כמו שאומר הביטוי "כמו זוג יונים". כפי שהיא דבקה בבן זוג אחד, היא גם מעדיפה מקום אחד לקינון ונוהגת לשוב אליו (לכן היא שימשה בעבר כיונת דואר). למרות היופי שבדבר, כשמקום הקינון נבחר אצלכם במרפסת זה בהחלט לא נעים.

אם כן, מה עושים? איך מוצאים פטנט להרחקת יונים לצמיתות?

לאורך השנים היו שיטות שונות שנועדו להבריח את היונים, להפחיד אותן עם דחליל, להציב דוקרנים על אדן החלון, להניח משטח דביק, ניירות כסף לסנוור, סלילים קפיציים, רשתות הגנה ועוד. רוב השיטות הללו לא מונעות מהיונים לחזור, הן לא עמידות בפני תנאי מזג האוויר לאורך זמן או פוגמות במראה האסתטי של הבית. נדרש פטנט להרחקת יונים שיתגבר על כל המכשולים ויביא לפתרון מעשי ויעיל.

פטנט להרחקת יונים

חברת "מגנור הדברה אלקטרונית" פיתחה מערכת יעילה, חכמה וייחודית שמהווה פטנט להרחקת יונים בשיטה אלקטרונית. המערכת, בירדליין פרו (BirdLine Pro) מייצרת מרחב מוגן באזור שבו היא מותקנת ומרחיקה את בעלי הכנף למיניהם לצמיתות בלי לפגוע בהם. השיטה מבוססת על פסי דריכה שקופים שאותם מתקינים על כל משטח שבו נדרשת הגנה – גגות, מרפסות, פרגולות, אדני חלונות, מסתורי כביסה, לוחות סולאריים ועוד. על פסי הדריכה מוצמדים חוטי אלומיניום בעלי מתח חשמלי, וכאשר ציפורים נוגעות בהם הן מתרחקות מאזור הסכנה ולא שבות. השיטה מבוססת גם על ידע מדעי הנוגע למאפייני

הציפורים, והמתח העובר בפסי האלומיניום משתנה באופן תדיר כדי למנוע מהן להתרגל. בעלי הכנף אינם נפגעים מהמתח החשמלי אך המקום מבחינתם הופך לבלתי ראוי. המערכת נטענת באופן סולארי, כך שאין צורך לדאוג למקור חשמל, לסוללות או להחלפה. בירדליין פרו עמידה בתנאי מזג האוויר הישראלי, כך שיש בה יתרונות להצבה בכל מקום שבו היא נדרשת באופן חד־פעמי והיא מהווה פתרון ארוך טווח.

צריכים פתרון ליונים, מכרסמים ועטלפים?
דברו איתנו

מאמרים נוספים

איך מבריחים יונים

איך מבריחים יונים?

בעלי כנף נוטים לברוח כשמתקרבים אליהם, וכך גם יונים. אבל כשציפורים מחפשות מקום קינון מוגן ביישוב מאוכלס, קשה מאוד להרחיק אותן. יונים נוטות להעדיף גגות,

פטנט להרחקת יונים

יונת השלום היא סמל לניקיון, לשלווה, היא צחורה ושקטה, אבל במציאות יונים יכולות להיות מטרד לא נעים. הציפור המסמלת שלום מחפשת לקנן במקומות מוגנים, ובשטחים

הרחקת עטלפים מהגינה

הרחקת עטלפים מהגינה

עטלפים הם בעלי חיים מעופפים ממשפחת היונקים, שלהם מינים רבים המצויים גם בישראל. ישנם עטלפים החיים בתוך מערות, וישנם עטלפי פירות הנמצאים סביבנו ואנו יכולים