איך להרחיק יונים מהמרפסת?

בעלי כנף מצויים בכמות גדולה בישראל כמדינה חמה ונוחה מבחינה אקלימית, ורובנו התרגלנו לראות ציפורים ויונים סביבנו. נעים לראות יונים על העצים או להאכיל אותן בפירורים ברחוב, אבל הרבה פחות נעים לפגוש אותן במרפסת שלנו, על אדן החלון או במסתור הכביסה. המיית היונים אינה המטרד הגדול כשמדובר בבעלי כנף החובבים חלונות ומקומות מסתור. כשיונים מחליטות לאמץ את המרפסת שלכם, את מסתור הכביסה, את הפרגולה או את אדן החלון, זה הופך לסבל לא פשוט ומתחיל החיפוש אחר השיטה איך להרחיק יונים מהמרפסת.

שלום ליונה

ציפורים תמיד נחשבו לבעלי חיים נעימים, לא מזיקים ועם ציוץ שנעים לשמוע, מעין תחושה של טבע קרוב, שלווה ורוגע, אך לציפורים, ובעיקר ליונים, יש גם צדדים פחות נחמדים, בעיקר כשהן אצלכם בבית. יונים מחפשות מקומות מסתור שייראו בעיניהן כמו שובך – כך יוכלו לבנות קן במקום מוגן, ופרגולה או מרפסת הן מקום מוגן מפני טורפים. אבל היונים מביאות איתן גם לכלוך, לשלשת, ריח רע, פרעושים, נוצות ואף עלולות להעביר מחלות שונות וזיהומים שיכולים לפגוע באוכלוסיות רגישות כמו קשישים וילדים קטנים. המחלות הזיהומיות המצויות בלשלשת ובקני היונים העלולות להדביק בני אדם יכולות לגרום דלקות, פטריות, גרד, שלפוחיות, חום וכאבים. במקום לחפש את הדרך להדביר את הפרעושים אחרי שהתפשטו בבית, כדאי למנוע מהיונים להגיע מלכתחילה.

איך להרחיק יונים מהמרפסת?

ליונים יש נטייה לחזור שוב ושוב לאותו המקום, לכן שהשתמשו בהן כיוני דואר במשך שנים ארוכות, אך כשמעוניינים למנוע מהן לשוב אליכם בכל פעם מחדש, אתם ודאי שואלים את עצמכם איך להרחיק יונים מהמרפסת לצמיתות. לאורך השנים פותחו שיטות שונות במטרה להילחם בקינון של היונים במרחב הביתי, על אדני חלונות, מרפסות, חדרי מדרגות ופרגולות, חלקן היו פחות יעילות ולא פתרו את החזרה של היונים למקום ואחרות גרמו להן פגיעה פיזית וסיכנו גם את בני האדם. היו שיטות של דוקרנים, הרעלה, הדברה, רשתות ועוד, אך הרצון למגר את חזרת היונים, להרחיק אותן לצמיתות ולא לפגוע בהן הביא לחיפוש שיטות יעילות יותר. אנו חיים בעידן שבו יש יותר ויותר חשיבה ירוקה והגנה על בעלי החיים ועל הסביבה. עם זאת הגנה על בעלי החיים אינה אומרת סיכון בני האדם, ולכן חברת "מגנור" פיתחה שיטה ייחודית של הרחקת יונים אלקטרונית.

הרחקת יונים מהמרפסת לצמיתות

הרחקת יונים אלקטרונית היא פתרון קל ונוח, היא אינה פוגעת בסביבה, אינה מהווה מפגע אסתטי, אינה פוגעת ביונים, היא נוחה להתקנה ופותרת את הבעיה לצמיתות. מדובר בפסי דריכה שקופים שעליהם מותקנים פסי אלומיניום דקים שבהם זרם חשמלי. בפסי האלומיניום מועבר מתח חשמלי בעוצמה, בקצב ובתדירות משתנה כדי למנוע התרגלות. את המערכת ניתן להתקין בקלות על מרפסות, חלונות, גגות, פרגולות ועוד, והיא מייצרת מרחב מוגן שאליו הציפורים אינן מתקרבות. החשש מפני המתח החשמלי המצוי בפסי האלומיניום גורם להן להתרחק לצמיתות מהמקום.

השיטה של "מגנור" פותחה ומיוצרת בישראל ומבוססת על הולכת מתח חשמלי בפסי דריכה, שכאשר ציפורים נוגעות בהן הן לא נפגעות אך עוזבות את המקום לצמיתות. המערכת מותקנת במגוון פלטפורמות ועמידה בתנאי מזג האוויר לאורך שנים ואינה נפגעת. אין צורך בהחלפה, הטענת סוללה או שימוש בחשמל. המערכת האלקטרונית בירדליין פרו (BirdLine Pro) היא סולארית ונטענת מאור השמש, כך שניתן להתקינה בכל מקום בבית או בחצר. כך תוכלו להיות בטוחים שהמרפסת שלכם תישאר נקייה מלשלשת, נוצות ופרעושים ושהציפורים יבחרו במקום אחר להתמקם בו.

Interested in a solution for pigeons, birds, rodents or bats?
Let's talk.

מאמרים נוספים

איך מבריחים יונים

איך מבריחים יונים?

בעלי כנף נוטים לברוח כשמתקרבים אליהם, וכך גם יונים. אבל כשציפורים מחפשות מקום קינון מוגן ביישוב מאוכלס, קשה מאוד להרחיק אותן. יונים נוטות להעדיף גגות,

פטנט להרחקת יונים

יונת השלום היא סמל לניקיון, לשלווה, היא צחורה ושקטה, אבל במציאות יונים יכולות להיות מטרד לא נעים. הציפור המסמלת שלום מחפשת לקנן במקומות מוגנים, ובשטחים

הרחקת עטלפים מהגינה

הרחקת עטלפים מהגינה

עטלפים הם בעלי חיים מעופפים ממשפחת היונקים, שלהם מינים רבים המצויים גם בישראל. ישנם עטלפים החיים בתוך מערות, וישנם עטלפי פירות הנמצאים סביבנו ואנו יכולים