איך מבריחים יונים?

בעלי כנף נוטים לברוח כשמתקרבים אליהם, וכך גם יונים. אבל כשציפורים מחפשות מקום קינון מוגן ביישוב מאוכלס, קשה מאוד להרחיק אותן. יונים נוטות להעדיף גגות, מרפסות, עמודי חשמל, אדני חלון, מסתורי כביסה וחדרי מדרגות כמקום מסתור נוח עם קרבה למזון. אומנם ליונה יש דימוי של בעל חיים נוח לבריות, אך כל מי שחווה התנחלות של יונה בביתו יודע שיש לכך השלכות לא נעימות וניסה למצוא שיטה – איך מבריחים יונים.

חוזרות חלילה

ליונים יש נטייה לחזור למקום שממנו יצאו, ולכן קשה כל כך להיפטר מהמטרד. לא מדובר רק על קולות המיית היונים, שיכולים להיות מאוד רועשים, אלא על לכלוך רב וסכנות בריאותיות. הלשלשת שמשאירות היונים בסביבתן יכולה להכיל מחלות, טפילים ופרעושים אשר עלולים לגרום לבעיות בריאותיות בקרב אנשים מבוגרים, בקרב חולים עם מערכת חיסון חלשה וגם בקרב ילדים קטנים הרגישים יותר. הקנים של היונים והגוזלים מכילים גם הם פרעושים העלולים לגרום לשלפוחיות, לזיהומים, לדלקות, לפטריות ואף לחום. הפרעושים עלולים לגרום לעקיצות והדרך להיפטר מהם היא באמצעות הדברה מקצועית, ולכן חשוב מאוד למנוע מהיונים לבנות קן במרחב שבו מתגוררים אנשים.

לאורך שנים רבות פותחו שיטות רבות במטרה להבין איך מבריחים יונים מאזור הבית, מהמרפסות ומהחלונות. בעבר היו שיטות שהיום פחות מקובלות של לכידה, הדברה או הרעלה. בהמשך היו שיטות שדגלו בניסיון למנוע מהן לשבת בנוחות כמו דוקרנים, היה שימוש ברשתות כדי למנוע מהן להגיע למסתורי הכביסה, אם כי זה יוצר מפגע אסתטי. כל השיטות שנוסו לא הביאו ליכולת להרחיק את היונים לצמיתות בלי לפגוע באסתטיקה של הבית או הבניין ובלי להזיק להן.

קן לציפור בין העצים

כשיונה בונה קן על העץ זה יכול להיות דבר נחמד, אפשר לעקוב אחר הדגירה שלה ובהמשך לצפות בגוזל בוקע מהביצה, גדל ומתפתח. אבל אם היונה החליטה לבנות את הקן במרפסת שלכם – אתם כנראה הרבה פחות מרוצים. הלכלוך, הנוצות, הלשלשת, הריח – כל אלה מהווים מטרד של ממש וקשה מאוד להרחיק את היונה מהמקום. אם כן מה עושים? איך מבריחים יונים לצמיתות?

איך מבריחים יונים?

צמצום מרחב המחיה של בעלי הכנף הביא לכך שהם מחפשים את ביתם בקרבתנו, ולכן אנו צריכים למצוא פתרון שיגרום להם לוותר על האזור שלנו. חברת "מגנור" הישראלית פיתחה שיטה ייחודית העושה שימוש במתח חשמלי אשר גורם לציפורים להתרחק מהמקום ולא לשוב עוד. המערכת המתקדמת ניתנת להתקנה נוחה וקלה בכל מקום על ידי התקנת פסים שקופים ועליהם פסי אלומיניום בהם מועבר מתח חשמלי המרחיק את היונים. כדי למנוע התרגלות המתח משתנה בעוצמתו, בתדירותו ובקצבו. המערכת ניתנת להתקנה על גגות, על אדני חלונות, במרפסות, בחדרי מדרגות, במסתורי כביסה ובכל מקום שבו יונים נוטות להתביית. המערכת בירדליין פרו (BirdLine Pro) היא בעלת טעינה סולארית אשר מטעינה את פסי הדריכה ללא צורך בטעינה חשמלית.

ההתקנה של המערכת פשוטה ואינה מצריכה החלפה, הטענה או טיפול לאורך שנים ואף מותאמת למזג האוויר הישראלי.

הרחקת יונים אלקטרונית

השימוש בשיטה האלקטרונית להרחקת יונים הוא פתרון ארוך טווח ויעיל. פסי הדריכה השקופים בלתי נראים כך שאינם פוגמים באסתטיקה של המרחב, אינם מסכנים את בני האדם ואף לא את בעלי החיים. בשיטה זו לא פוגעים ביונים או בבעלי כנף אחרים ולא עושים שימוש בחומרים רעילים. בעלי הכנף הנוגעים בפסי הדריכה שבהם מתח חשמלי עוזבים את האזור ולא שבים אליו.

Interested in a solution for pigeons, birds, rodents or bats?
Let's talk.

מאמרים נוספים

איך מבריחים יונים

איך מבריחים יונים?

בעלי כנף נוטים לברוח כשמתקרבים אליהם, וכך גם יונים. אבל כשציפורים מחפשות מקום קינון מוגן ביישוב מאוכלס, קשה מאוד להרחיק אותן. יונים נוטות להעדיף גגות,

פטנט להרחקת יונים

יונת השלום היא סמל לניקיון, לשלווה, היא צחורה ושקטה, אבל במציאות יונים יכולות להיות מטרד לא נעים. הציפור המסמלת שלום מחפשת לקנן במקומות מוגנים, ובשטחים

הרחקת עטלפים מהגינה

הרחקת עטלפים מהגינה

עטלפים הם בעלי חיים מעופפים ממשפחת היונקים, שלהם מינים רבים המצויים גם בישראל. ישנם עטלפים החיים בתוך מערות, וישנם עטלפי פירות הנמצאים סביבנו ואנו יכולים